Reklamation

Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till: info@okdeal.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas med att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Det gäller att produkten är i oförändrat skick, d.v.s. oanvänd, ej förstörd, ej skadad och i sådant skick att det går sälja till en ny kund utan prisavdrag. Det innebär att du får försiktigt öppna och undersöka varan men ej använda den. Du som kund står för frakten att skicka tillbaks varan.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. För att returnera ditt köp, var snäll och mejla oss på info@okdeal.se med ditt ordernummer så hjälper vi dig så snabbt som möjligt!